Havendebat Rotterdam: De containermarkt, wennen of knokken?
Op donderdag 9 december is het jaarlijkse Havendebat Rotterdam. Ook dit jaar Port of Zwolle partner en te gast op dit havendebat.
De containermarkt: wennen of knokken?
Containertarieven breken record na record. Nooit eerder kostte het zoveel om een container van China naar Rotterdam te krijgen. En dat heeft alles te maken met het ‘containertekort’. Gevolg: hoge kosten voor de verladers en het achterland raakt verstopt. Zo is de gemiddelde wachttijd voor afhandeling van een binnenschip in de Rotterdamse haven de afgelopen tijd herhaaldelijk opgelopen tot meer dan 100 uur.
- Waar gaat het mis?
- Wie is aan zet?
- Hoe doet Rotterdam het in vergelijking met andere zeehavens?
- Wat betekent dit voor verladers?
- Welke gevolgen heeft dit voor de achterlandverbindingen?
Donderdagmiddag 9 december gaat Kim van Dijk, Nieuwsblad Transport, hierover in debat met kopstukken uit de Rotterdamse haven tijdens de 22e editie van het Havendebat Rotterdam. Jeroen van den Ende zal, vanuit Port of Zwolle, ook mee debateren.
Meer informatie kun je hier vinden.
Date:
November 24, 2021
Autor:
Photographer:
Deel via: